måndag 28 maj 2012

Dåligt

Jag har varit dålig på att uppdatera dom senaste dagarna men de är för att vi har haft mycket för oss :)!
Flyttade hästen i lördags och då var hundarna hemma hos Kalles föräldrar. Jackie är ju uppväxt med hästen och de kommer även Karma bli. Hon har träffat Debbie min häst och inte reagerat så mycket . Vi tar lite i taget. Hundarna är med i stallet så de blir en vana. Nu har karma halsband på sig hela tiden och dom första timmarna var hon riktigt missnöjd liten dam. De är ett svart läder halsband med små nitar på . Idag köpte jag även ett koppel till henne. Vi har massvis med koppel hemma men jag tyckte hon kunde få ett nytt lila :)! De blir lite träning varje dag med kopplet nu för hon vägrar gå så fort jag kopplat henne. När hon är lös är hon jätte duktig, stannar när de kommer folk, springer inte fram, kommer när man ropar.. Ja för det mesta iaf. Hon är ju jävligt bestämd så testa de gör hon.

Hade tänkt lägga upp film på hundarna men fattar inte hur man gör. Nån snäll själ som kan skriva hur det går till. Från iphone till vanlig dator eller de vet jag men jag kunde inte spela upp den här i bloggen.  Hjälp :)!!
Morgon mys

Karma försöker springa ikapp Jackie men de går inte så bra :)!


Trött liten kämpe :)


2 kommentarer:

  1. Man får ladda upp dem på någon videosida som youtube eller myvideos och sedan kopiera en kod därifrån som du får in på bloggen. Krångligt tyvärr....
    :)

    SvaraRadera
  2. Oki:) jag tror jag har hittat hur man gör:)! Men tack för hjälpen:) gulle dig

    SvaraRadera